2010. augusztus 6., péntek

Back to Bangkok

Ma reggel halált megvető bátorsággal felébredtem a 7-re beállított ébresztőre, és kivertem az ágyukból a kis bajtársaimat, hogy 9-kor már az elefánt hátán ülve mászkálhassunk az erdőben. Fónagy 40 perces késését leszámítva sikerült is kivitelezni az akciót, bár sajnos kevesebb izgalmat nyújtott az elefántogolás, mint arra számítottunk.
Meg kell hagyni, egészen érdekes tapintású a bőrük; érdes, ugyan akkor vastag és hogy Ádám szavait idézzem: "olyan a füle mint egy elhasznált kárpit". És tényleg.

A kis idomár, Géza, meglepő könnyedséggel terelgette az elefántot a 20 kilójával, mégpedig a nyakában ülve, és ha netán valami huncutságra vetemedett volna az állat, a mini sarló kinézetű eszközével jól fültövön verte ezt a lassú - és szerény megállapításom szerint ronda és szomorú - állatot. Különösen a team másik felét szállítmányozó élőlény volt rosszaság; sosem akart a kijelölt úton menni, valamint látszott, hogy most kelt nem rég, mivel igen szomjas és éhes volt. Ezeket a kihágásait az idomárja artikulálatlan és rövid üvöltésekkel próbálta korrigálni. Egy óra bőven elég volt az amúgy fél óra alatt megunható jópofaságból és a végén még a kis idomár bepróbálkozott, hátha veszek tőle még valami szuvenírt az elefántagyarból készült cuccai közül. Mindezt még akkor, amikor fenn ültünk az élőlényen :)

Géza keményen nézi az utat

Itt is

Ezt a képed Géza készítette, amíg leszállt az állatról, nos ez úton is látszik, hogy nem tévesztett szakmát; elefántidomárként még viheti valamire. Nem azért mondom, mert szar kép lentt, csak úgy megemlítettem... :)

Oda kellett felülni. Sajnos az esernyő nem ártott, mert esett.

Elefántogolás után a hazaúton még sikerült Ádámnak megnéznie félig csúszva a motorral egy szalagkorlátot, de szinte sérülés nélkül megúszta, úgyhogy nem állt semmi az utunkba, hogy kicsekkoljunk és megkezdjük utunkat Bangkokba a szigetről. Így is tettünk.

Ez úton is javaslom mindenkinek, este 7kor ne próbáljon meg senki pénteken vagy szombaton bejutni a külvárosból Bangkokba, mert bizony nagyon sok idejébe fog kerülni. 3kor ültünk be a taxiba Ko chang-al szemben és 9-kor érkeztünk meg az amúgy egész pofás kis Cozy hostelbe.
Holnap utazunk Kuala-lumpurba, felfedezni még egy ázsiai országot, Malajziát. :P