2010. november 12., péntek

Sziklatémás,úszásra alkalmatlan, gyönyörű tengerpart kerestetik! – Padang- padang beach

Me

Két hete lábközé csaptuk a motorokat és robogókat, majd ismét átkelve a Kutára vezető leggyorsabb úton haladva kikerülhetetlen hegyen, meg is érkeztünk oda. Aznap már csak szállás keresésére és egy kis Pizza Hutozásra volt idő (mivel itt északon gyakorlatilag egyik ismert gyorsétterem, vagy étterem- hálózat sem képviselteti magát, mikor délen vagyunk el- elcsábulunk hogy ismét magával ragadhasson egy- egy, már jól ismert ízt).

Másnap viszont útnak indultunk, Uluwatu felé vettük az irányt, ez még délebben fekszik, mint a már sokat emlegetett turistaközpont, Kuta. Ebben az irányban több gyönyörű tengerpart is fekszik, például Dreamland- a szörfösök egyik paradicsoma, bár inkább a haladóknak ajánlott terep ez a nagy hullámok okán-, mi akkor Padang- padangot tekintettük meg. Az oda vezető úton még mielőtt elérnénk a tengerpartot, van lehetőség egy templom szemügyre vételére is, ezt különösen naplementében érdemes megtekinteni, ugyanis az egész templom komplexum, több kilométeres kiterjedésével egy körülbelül száz méter magas sziklaormon fekszik. Ezt akkor nem lestük meg, viszont az óta már jártam itt, csak ugye fényképező gépem gyengélkedése miatt nem készültek képek róla. Egyelőre! :)

Szemelvényünk alanyára egy hídról lepillantva lehet először megcsodálni, majd a járműveket alapállapotba kell helyezni a közeli parkolóban , hogy megkezdhessük utunk lefele a lépcsőkön, melyek egy sziklahasadékon keresztül vezet. Így a partra a sziklából kibukkanva érkezünk meg. Nagyon hangulatos, meg kell hagyni, és a látvány lenyűgöző, bár ezt már lassan kezdjük “megszokni”, ha egy új hely felfedezésére indulunk. :)

BALI2 699pic

A partszakasz nem túl nagy, így elég zsúfoltnak is tűnt a sok helyi és turista miatt.

BALI2 716pic

Amint lepakoltam, neki is láttam a tenger tesztelésének. Itt sajnos lelombozó élmények fogadtak; az igen sziklás talaj és a sekély vízállás kombinációja egy jó húsz perces szenvedéssé tette nekem a víz úszható mélységű részébe jutását. Meg is kezdtem ezt az általam igencsak kedvelt tevékenységet, viszont további élményromboló tényező volt a rengeteg moszat és egyéb tengeri növényzet felszínen úszása, így inkább felhagytam az úszással és visszajutva a partra jól rámarkoltam Canonkára, hogy digitalizáljam partot a nagyközönség számára. :)

BALI2 718pic

Igyekeztem keresni olyan helyeket, ahol kevesebb volt a lézengő turista, ám nem volt egyszerű, így néhol bele pofátlankodnak a képeimbe. :)

BALI2 729pic

BALI2 725pic

És végül a lejáratnál található kis épületről: